Site Loader

Podstawowy sprzęt do ćwiczeń

Każda osoba zaczynająca przygodę z treningami zastanawia się nad tym, w jaki sprzęt zainwestować, aby mieć możliwość osiągnięcia najlepszych efektów. Decydując się na wykonywanie ćwiczeń w zaciszu domowym warto zaopatrzyć się w akcesoria, które urozmaicą regularną aktywność. W takim razie pojawia się pytanie – na co zdecydować się w pierwszej kolejności? Jaki wybór będzie najkorzystniejszy?

Najlepszy wybór dla osób posiadających ograniczoną przestrzeń

Zapewne wiele osób pomyśli w pierwszej kolejności o hantlach, które oczywiście będą doskonałym wyborem. Wśród zalet można wymienić:

  • możliwość wyboru różnych obciążeń
  • niewielkie rozmiary
  • łatwość w przechowywaniu
  • możliwość wykorzystania hantli do wielu różnych ćwiczeń
  • korzystniejsza cena w stosunku do innych sprzętów
  • duża dostępność w sklepach stacjonarnych.

Dokonując zakupi warto zainteresować się hantlami, które mają możliwość regulowania ciężaru za pomocą talerzy o niewielkich rozmiarach. Będzie to skuteczniejszy wybór, ponieważ umożliwi posiadanie sprzętu zarówno dla kobiety, jak i dla mężczyzny. Takie rozwiązanie sprawi, że dzięki jednemu małemu gryfowi będzie można mieć większy ciężar bez konieczności zakupu kilku/kilkunastu hantelków o zróżnicowanym obciążeniu.

Jeden sprzęt, wiele możliwości

Posiadając regulacje ciężaru można zrobić naprawdę mocny trening i zaangażować różne partie mięśni. Wbrew ogólnemu przekonaniu, że hantle są głównie dla mężczyzn i aktywują jedynie górne partie ciała można wykorzystać je na wiele różnych sposobów. Korzystają z pomocy Internetu można dowiedzieć się jak poprawnie wykonywać ćwiczenia na pośladki czy nogi, które przyniosą równie zadowalające efekty. Wystarczy odnaleźć gotową plansze, bądź filmik, w których to podstawowym obciążeniem są właśnie hantle. To naprawdę prosta sprawa.

Nie bez powodu wchodząc na siłownie można zauważyć miejsca, które wypełnione są ciężarkami o znacznie zróżnicowanym stopniu obciążenia. To tylko potwierdza fakt uniwersalności tego akcesorium, po które chętnie sięgają mężczyźni i kobiety bez względu na stopień doświadczenia czy siły, jaką dysponują.

Posiadając hantelki można także wykorzystać je do wzmocnienia treningu w stylu tabaty, co umożliwi spalenie większej ilości kalorii. Jak pokazują powyższe wskazania, można uznać, że jest to sprzęt zarówno efektywny, jak i uniwersalny, który powinien stanowić postawę wyposażenia nawet w domowych warunkach. 

 

 

Na co zwrócić uwagę kupując hantle?

Ciężarki do ćwiczeń są jednym z podstawowych narzędzi, które umożliwiają budowanie wysportowanej, umięśnionej sylwetki. Na siłowni stanowią jedno z wielu dostępnych urządzeń, ale przy domowym treningu mogą służyć do wykonywania bardzo zróżnicowanych ćwiczeń. Co za tym idzie wykorzystując hantle ze strony www.marbo-sport.pl można wykonać trening angażujący niemal wszystkie grupy mięśniowe. Należ pamiętać, żeby wybrać odpowiednie ciężarki, które zapewnią bezpieczny i dostosowany do możliwości trenującego wysiłek fizyczny.

Popularne rodzaje hantli

Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów hantli posiadających zróżnicowane właściwości. Najbardziej popularne są ciężarki żeliwne, które zazwyczaj pozwalają regulować obciążenie poprzez dokładanie krążków. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoszczędzić sporo pieniędzy, jeżeli trenująca osoba zamierza systematycznie zwiększać obciążenie podczas ćwiczeń. Osoby szukające stosunkowo lekkich i tanich ciężarków powinny zastanowić się nad zakupem hantli winylowych, które opierają się na masie betonowej pokrytej winylem. W tym przypadku warto szczególnie przyjrzeć się ciężarkom z sześciokątnymi bokami, które zapobiegają toczeniu się hantli po nawierzchni. Sportowcy obawiający się, że hantle wyrządzą szkody w domu, mogą zdecydować się na zakup ciężarków neoprenowych lub gumowych. Produkty są pokryte kauczukiem lub gumą, co niweluje ryzyko silnego obijania się sprzętu o meble lub podłogę.

Odpowiednie obciążenie

Przy zakupie hantli należy wziąć pod uwagę wagę wybranego produktu. Szczególnie jest to istotne w przypadku ciężarków, które nie mają możliwości dostosowywania ilości kilogramów. Osoby poczatkujące powinny zawsze wybrać hantle o niewielkiej wadze i rozmiarze. Nie chodzi tutaj bynajmniej o możliwości trenującego, które zależą od masy ciała i wyrobionych mięśni. Lekkie ciężarki pozwalają skupić się na nauce techniki wykonywanych ćwiczeń, co jest bardzo ważne dla skuteczności treningu. Bardziej zaawansowane osoby mogą kupić cięższe hantle, jednak istotne jest, żeby nie przesadzać z ilością wyciskanych kilogramów, co grozi kontuzjami.

Ilość zakupionych ciężarków

Zazwyczaj osoby kupujące hantle wybierają przynajmniej jedną parę ciężarków o tej samej wadze. Takie rozwiązanie pozwala trenować partie mięśniowe po obu stronach ciała podczas jednej serii ćwiczeń. Jeżeli ktoś chce zaoszczędzić na zakupie, to może kupić tylko jeden ciężarek i wykonywać ćwiczenia naprzemiennie, chociaż jest to rzadziej praktykowany trening.

 

Na jakie hantle powinny stawiać kobiety?

Jeśli zależy nam na smukłych oraz jędrnych ramionach, a do tego chcemy zgubić kilka kilogramów, to koniecznie zacznijmy ćwiczyć z hantlami. Wbrew wszelkim pozorom to nie jest jedynie sprzęt o przeznaczeniu dla mężczyzn. Pora uzyskać podpowiedzi, czym się kierować przy wyborze swoich pierwszych hantli oraz jak je dobrać do rodzaju wykonywanych przez nas ćwiczeń.

Ćwiczenia z hantlami

Hantle dla płci pięknej mają z reguły całkiem inne przeznaczenie niż te stworzone dla mężczyzn. Wzmacniają one mięśnie w stopniu mniejszym, jednak na tyle skutecznie, aby pozwolić zachować sprężystość oraz smukłość ciała. Polecane są one szczególnie kobietom, które mają mało siły w rękach oraz chciałyby zapobiec procesowi wiotczenia się skóry naszych ramion. Ćwiczenia z hantlami są także bardzo ważne w profilaktyce choroby, jaką jest osteoporoza. Poza mięśniami wzmacniają się także kości. Zwiększona gęstość kości oznacza znacznie mniejszą podatność na złamania oraz urazy.

Ćwiczenia z hantlami to bardzo skuteczny sposób, aby spalić nadmiar tkanki tłuszczowej z całego naszego ciała, ponieważ trening tego rodzaju angażuje najczęściej kilka partii mięśni jednocześnie i zmusza je do o wiele większego wysiłku niż ćwiczenia tradycyjne. Obecne na rynku znajdziemy sporo rodzajów hantli dla kobiet. Różnią się one tworzywem, z którego zostały wykonane, wagą, a także kolorami. Bardzo ważnym kryterium jest sam charakter ćwiczeń, które chcemy wykonywać z pomocą hantli.

Rodzaje hantli dla kobiet

Pierwszy rodzaj hantli to hantle neoprenowe. Wnętrze hantli zrobione jest z żeliwa, a neopren pokrywa tylko na zewnątrz ciężarek. Powłoka sprawia, że przyrząd jest bardzo miły w dotyku. W żadnym wypadku nie jest chropowaty oraz zimny jak w przypadku hantli z gryfem metalowym.

Drugi rodzaj hantli to hantle miękkie. Są one pokryte materiałem PCV. Są tylko i wyłącznie dostępne z jednym rodzajem zakończenia, okrągłym. Po odstawieniu hantel może się dosyć łatwo przesunąć. Zazwyczaj ich ciężar nie przekracza dwóch kilogramów. Małe rozmiary sprawiają, że nadają się one dla osób mających małe dłonie, czy też problem z chwytaniem wygodnym pozostałych rodzajów hantli.

Nie możemy nie wspomnieć o hantlach winylowych. Wnętrze jest zrobione z betonu, a na zewnątrz jest winyl. Posiadają one zakończenia ze specjalnymi żłobieniami, które to zapobiegają turlaniu się naszego ciężarka po podłodze. Hantle są dostępne od 1,5 do 5 kilogramów. Na sam koniec wspomnijmy o hantlach gumowych. Guma w nich zastosowana ma antypoślizgowe działanie.